06-24822814 salacia@live.nl

Volleybalblessures voorkomen en verminderen

Dé sporttherapeut voor volleyballers
Bekijk hier wat ik voor je kan betekenenOnline agenda

Volleybalblessures

Blessures kunnen acuut of chronisch zijn. Voorbeelden van acute blessures zijn: een fractuur van de vinger, een kneuzing van de pols of verzwikking van de enkel. Voorbeelden van chronische blessures zijn:  een jumpers’knee, achillespeesklachten, schouderklachten of shinsplint.

Hoe sneller je je laat behandelen, des te eerder zal de blessure verholpen kunnen worden.

Volleybalblessures verminderen.

Bij Salacia kijken we niet alleen naar de plaats van de pijn, maar naar het hele lichaam en de geest. De klacht kan namelijk heel ergens anders vandaan komen omdat alles in het lichaam met elkaar verbonden is. We combineren verschillende technieken uit de Westerse en Chinese geneeskunde, zoals sportmassage, triggerpointtherapie, acupunctuur, tuinamassage, voetreflexmassage, meridiaanmassage, cupping, guasha en moxa.

Tijdens de eerste behandeling, het intakegesprek, wordt een uitgebreide anamnese afgenomen en  een behandelplan opgesteld.

Wil je de gratis test ontvangen om blessures te voorkomen?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang de gratis test.

Over mij

Mijn naam is Sandra Slotboom, mijn praktijk heet Salacia, naar de Romeinse godin van de gezondheid. Deze naam heb ik gekozen omdat ik het belangrijk vind om gezond oud te worden en ik denk dat we een heleboel zelf kunnen doen om dat te bereiken. Tijdens mijn opleiding tot voetreflextherapeut ben ik geïnteresseerd geraakt in de Chinese geneeskunde en ben daarin door gaan studeren. Eerst in tuina massage en daarna in acupunctuur. Ook heb ik een opleiding tot yogadocent gevolgd.

Omdat ik zelf graag beweeg en daarbij ook soms blessures oploop weet ik hoe belangrijk het is om snel weer aan de slag te kunnen.

 

Ik volg regelmatig bijscholingen om mijn kennis te verdiepen.

Blessurepreventie

Als je gaat sporten, focus je meestal op kracht, conditie en techniek. Maar wist je dat flexibiliteit ook heel belangrijk is voor je spieren en gewrichten? Hierdoor kan het lichaam betere prestaties leveren en is de kans op blessures kleiner.
Ook is de balans tussen spanning en ontspanning belangrijk om voldoende energie te hebben en sneller te herstellen. Qi yoga is een Oosterse bewegingsvorm, die erop gericht is om je levenskracht (Qi) te versterken en vrij te laten stromen. Deze Qi stroomt door de meridianen. Door middel van o.a. strekkingen, ademhalingsoefeningen en massage breng je balans in de energiestroom door de meridianen.

Ervaring van mijn klanten

Door het vele volleyballen had ik last van mijn knie gekregen waardoor ik soms de training moest staken. Na 2 behandelingen was de pijn al een stuk verminderd en was de knie alleen nog een beetje stijf. Hierdoor kon ik weer wedstrijden spelen. Cynthia, 22

Ik merkte eigenlijk pas hoe veel last ik van mijn knieën had nadat ik bij Salacia was geweest. Na de behandelingen kon ik weer de trap aflopen zonder pijn en volleyballen zonder de dag erna pijn te hebben. Raymond, 25

Lees hier mijn laatste artikelen

Bloesemremedies

In de Chinese geneeskunde zijn emoties één van de drie groepen ziekteveroorzakers. Emoties die langdurig aanwezig zijn of die heel intens zijn, kunnen lichamelijke klachten veroorzaken. Emoties kunnen in balans gebracht worden met de bloesemremedies van dr. Edward...

Lees meer

Neem contact op:

8 + 12 =

Praktijk informatie:

Openingstijden:
Maandag 13.00-17.00
Dinsdag 10.00-13.00
Woensdag 10.00-19.30
Donderdag 10.00-17.00
Vrijdag 10.00-21.00

06 24 82 28 14
Omanstraat 58
2622 GZ Delft

Salacia